zondag 21 februari 2016

Voorjaars-kooksessie!

Elk jaar organiseer ik met onze Nederlandse buren hier een gezamenlijke kookdag in februari. Dit ter inspiratie van ons allemaal op het nieuwe kookseizoen. Het betekent onbekende recepten uitproberen, combinaties proeven en last but not least: een gezellig en leuk evenementje midden in de winter!
Deze keer had ik zeven vegetarische recepten uitgezocht. Allemaal via Pinterest, waar zoveel recepten op te vinden zijn. In mijn kookboeken kijk ik slechts nog sporadisch. Via internet gaat het zoeken zo snel, óók de recepten uit alle kookboeken. Eigenlijk stof ik die alleen nog af ;-)
Ik zet ze even op een rijtje, misschien inspireert het jullie weer verder?

1. een wrap met avocado-gekookt ei salade (heel zacht en smaakvol)



2. een knapperig courgette-boursin buideltje van filodeeg (zeer smakelijk en makkelijk te maken)



3. griekse linzensalade met pistachenoten en granaatappelpitjes



4. gewokte spruitjes met walnoten, cranberries, gorgonzola en pecannoten



5. zoete aardappel-maiskoekjes met knoflooksaus



6. portobello (grote champignon) gevuld met mozzarella, kerstomaatjes en balsamicoglaze



7. red velvet cheesecake brownies (dessert)



We hebben ons zéér vermaakt en heerlijk gegeten, dus als je je eens verveelt op een zondagmiddag...?
De recepten staan inmiddels allemaal op onze website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten