woensdag 11 november 2015

Experiment...

Op pinterest - ik hoorde het al iemand de nieuwe bijbel noemen - kwam ik een recept tegen voor een natuurlijk schoonmaakmiddel. Het sprak me erg aan dus heb ik het gemaakt en nu is het klaar!
Het is op basis van azijn met de schillen van citrusfruit die ik er twee weken in heb laten staan. De azijn onttrekt aan de citrusschillen citrusolie, wat zeer ontvettend werkt. Bovendien ruikt het erg lekker en... natuurlijk. Heel anders dan Andy, Ajax o.i.d.
Gisteren heb ik het gezeefd en in een lege spuitflacon gedaan. Nieuwsgierig, dus meteen geprobeerd. Lekker, alhoewel iets aan de zure kant. Ik ga er een paar druppels citrusolie bijdoen, denk ik. Het werkt (toilet en gootsteen zijn proper) en het is goedkoop!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten