donderdag 9 april 2015

Een goddelijke dag in de tuin

Wat heb ik vandaag genoten! Vanochtend vroeg ik bed verheugde ik me al op deze hele lege dag om volledig in de tuin te kunnen werken. Met een verwachting van 22 graden, wat wil je nog meer? Voor het eerst de volle zon op mijn blote benen en armen en van alles om me heen wat aan het ontluiken is. Overal tulpen, narcissen, blauwe en witte druifjes en nog andere voorjaarsbloemen. Met een versgemaaid gazon (ja, nu al) en allerhande heerlijke klusjes voor de boeg... Feest! Tussendoor nog even naar de jardinerie voor bepaalde soorten grond (gewone, geranium - en stekgrond), lunch onder de parasol en lekker weer door. Tijdens het werk hoor ik de torenvalken om het huis, de buizerds hoog in de lucht, andere vogeltjes die hun nestkastjes in orde aan het maken zijn, een heleboel bijen en zie de pas gearriveerde zwaluwen. 
De geraniums staan weer in de bakken voor het raam, de afrikaantjes zijn gezaaid en tot besluit eten we nog een salade in de late zon...
Ja, het was werkelijk een goddelijke dag!


Jut is net grieperig geweest en ligt lekker aan te sterken in de zon
(waar ze overigens nooit een reden voor nodig heeft...
te menselijk gedacht van mij)

Onze waterput vol met tulpen, narcissen, aubrietta

Les primevères (na de sneeuwklokjes en krokussen
vaak de eerste bloeiers)

De eerste 12 slaplantjes staan groot te worden,
's nachts nog onder glas.
Iedere 14 dagen gaan er nieuwe slaplantjes in,
zodat ik straks steeds kroppen kan oogsten.

Mijn vader (die hier logeerde) wilde een braam planten.
Zo gezegd, zo gedaan, een warm plekje op het Zuiden.
Het is soort 'Reuben', die hele grote en zoete bramen gaat geven,
dit jaar al, omdat hij op nieuw hout bloeit.
Een nieuw ras, wat elk jaar teruggesnoeid wordt op 30 cm.
Wat ik een geruststellend idee vind, met zo'n wildgroeier...

De hosta's kan ik ook weer verwelkomen!

Lievelingsbloem Anémone is ook weer van de partij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten