woensdag 5 november 2014

Pompoenen (citrouilles) geoogst!

Of ik nu veel of weinig pompoenplantjes zet, ik hou altijd zo'n stuk of vijf grote potirons, pompoenen over. Het heeft kennelijk ook met de ruimte in de tuin te maken...
Dit jaar dus vijf knoeperds, die garant staan voor heel veel pannen soep! Doorgaans plant ik plantjes (van een vaste leverancier op de markt) die oranje pompoenen voortbrengen maar tot mijn verbazing heb ik dit jaar groene. Toen ik op een dag in het midden van de zomer eens ging kijken of die gele pompoenbloemen ook al kleine pompoentjes gingen voortbrengen, dacht ik niks te zien omdat ik naar oranje vruchten zocht. Maar eenmaal goed kijkend zag ik reeds reuze monsters, maar onopvallend tussen de - ook - groene bladeren. Heerlijk, kan niet wachten om ze te gaan verwerken!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten