vrijdag 25 juli 2014

Van tuin tot tafel...

Nog roder dan tomaten zijn de bietjes uit eigen tuin!
Ik heb ze voor het eerst geroosterd in plaats van gekookt en ze waren meer dan lekker. Hieronder een foto-impressie. Overigens staat het recept ook in mijn receptenalbum (button) op onze site www.lasauvagere.nl


Altijd flink klusje, bieten opdelven en alle modder wegwerken...

Schoongewassen in een ingevet (knoflookolie)
velletje alu doen met peper en zout en takje tijm.
Ondertussen oven op 180 gr voorverwarmen
(pfff met dit weer, hoe verzin ik het)

Een uurtje in de oven, de grootste inprikken met satéprikker,
indien zacht, klaar!

Beetje laten afkoelen zodat je hun velletje eraf kan halen.
Ik deed dat onder de kraan, supersnel!

Tijdens het afkoelen heb ik een rode ui in ringen gesneden,
gebakken in een klontje roomboter, peper en zout en tenslotte
een flinke scheut balsamico toegevoegd.
Ook roosterde ik een handje zonnebloempitten (andere pan)
en verkruimelde ik een half blok feta.
Toen de bietjes in 8 parten gesneden en vermengd
met bovengenoemde lekkerigheden.
Er komt geen olie aan te pas, in deze halfwarme (of koude) salade,
en toch smaakte hij supersappig!
Bon appétit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten