donderdag 31 juli 2014

Le campagnol


Muizenjam? Nee, gisteravond zelf gevangen in de gang. Grappig. De katten waren met hem aan het spelen, niet grappig. De campagnol (foto's) is de Franse versie van de veldmuis - eigenlijk gewoon souris de champs - maar deze is een stukje groter, meer muis dus. Kenmerken zijn ook zijn grote oren, witte bef, prachtig getekend, intelligenter. Al eerder heb ik gezien dat de katten hem niet opeten, in tegenstelling tot de andere grijze veldmuisjes. Deze muis is ook brutaal en leek voor de donder niet bang voor de twee katten om hem heen. Hij dook niet achter de koffer die er stond, maar ging er boven op staan en keek naar beneden de katten aan. Nog nét niet met zijn handen in zijn zij! Dus ik voorzag veel gepiep en gegrom op de gang (ik lag al in bed) en leed en bloed in mijn fantasie... Enfin, beneden jampot gehaald en vlak voor de muis gehouden, die er tot mijn stomme verbazing gewoon rustig inliep, deksel erop en in de tuin losgelaten. Wel eerst nog even foto genomen, want hier zag ik een blog in. Niet helemaal scherp, zo koelbloedig blijk ik nu ook weer niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten