zondag 22 juni 2014

Rozen en Renoir...



Ik ben al helemaal in de zomer beland! Het is hier al twee weken prachtig weer, 24 graden, alle dagen buiten eten... maar gisteren is de zomer natuurlijk pas écht begonnen. De tamelijk lange rust die we momenteel tussen groepen hebben (er vielen er wat uit) maakt dat ik echt in mijn tuin aan het landen ben, rustend in de schaduw én werkend in de zon. Met de meer dan veertig rozenstruiken op ons domein, geurt en kleurt het hier momenteel van jewelste... begin juni, altijd een prachtige tijd!
Ik knipte vandaag alle uitgebloeide rozenbloemen eraf en gaf elke struik flink water, een héérlijk werkje in een heerlijke geur. Lopend en zittend in al dat weelderige groen en roze, rood, zachtgeel waan ik me dan al snel in de wereld van Renoir die zulke mooie schilderijen hierover maakte... Het gaat over het zachte van die kleuren die je nu in de tuin ziet, en het dromerige van de rozen, en hun geur.
Lunchend met kraakvers stokbrood, een salade, koele rosé, een slaapje in de tuin en eigenlijk verder niets meer hoeven op deze dag, ah... dat het zo maar heel lang mag blijven!


Renoir_-_By_the_Water1.jpg (450×380)

pierre-auguste_renoir_bouquet_de_fleurs_d5734418h.jpg (303×340)

2 opmerkingen:

  1. Lieve Elly

    Die laatste opmerking dat wil je niet echt. Je geniet als je huis vol is en reuring in de keuken. Maar dat je hiervan genoten heb dat geloof ik graag.

    Groetjes en liefs Hettie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb je gelijk in , lieve Hettie!

    BeantwoordenVerwijderen