maandag 5 mei 2014

Wie van de drie (torenvalken)?

Aan de andere kant van de gîte hoorde ik twee weken geleden het geluid van de torenvalken. Zoals ik al schreef hebben we op de noordkant reeds een nest, maar nu zag ik ze ook bezig in de zuidelijke nis.... Jawel, hoor, nóg een nest?
Wij hebben inmiddels onze intrek genomen in de gîte, de gasten verblijven immers in het grote huis, en we slapen nu tussen de twee roofvogelnesten in, hoe bijzonder!

Weer twee weken later:
Tot onze grote verrassing is de derde en laatste nis (familiehuis aan de voorkant) ook bezet door torenvalken... Een kenner vertelde ons dat zoveel nesten dicht bij elkaar van roofvogels eigenlijk niet mogelijk is.
Ik observeer dat er in alledrie de nesten muizen worden binnengegooid door de vogels, dus het lijkt me toch heel aannemelijk dat er gebroed wordt...



Ra ra, houden ze ons voor de gek? Erg leuk om ze overal om ons heen te horen en te zien, waarbij ik niet kan onderscheiden of het steeds hetzelfde paartje is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten