maandag 3 februari 2014

Zachte krachten...

Teruggekomen van een lang verblijf in Nederland zag ik ze vorige week staan, onze sneeuwklokjes, langs het pad naar de deur. Daar word ik ieder jaar weer blij van! Na de kookweek maakte ik gisteren met het mooie weer een rondje door de tuin. Er bloeit al van alles, ik zag zelfs wat paardenbloemen in de wei om ons heen. Zal het dan al L.... nee, vast nog niet. Er kunnen nog zoveel winterse buien komen! 


 de stokrozen hebben hun plekje naast de deur gevonden,
ze komen daar elk jaar terug
de schoenlappersplant bloeit ook al!
de oersterke maagdenpalm popt alweer omhoog
overal de kopjes van krokussen
de tulpen breken zachtjes de klei open
De artisjokken heb ik lekker toegedekt met stro,
de nieuwe scheuten breken er aan de voet alweer uit
De ridderspoor bloeit, alweer zo warm dat het kennelijk kan...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten