woensdag 12 februari 2014

Dagje Arabisch koken!

Afgelopen weekend heb ik met de buren onze jaarlijks kookdag gehad, waarbij we altijd vegetarische recepten uitproberen, dit jaar veel uit de keukens van de Arabisch-Mediterrane wereld. Deels voor de lol en ook als voorbereiding op mijn nieuwe kookseizoen. We maakten een tafel vol gerechten en vervolgens de hele avond proeven, beoordelen en vooral genieten. Wat is dit toch een heerlijke keuken! Alle groenten en smeersels doen mij het vlees echt niet missen. Een deel van de recepten heb ik al in mijn receptenboek op onze site www.lasauvagere.nl gepost, dus jullie kunnen meegenieten.
Wat we maakten? Geroosterde lenteuitjes met romanescosaus, linzen-knolselderijsalade met hazelnoot, sinaasappelsalade met venkel en amandelen, een heuse winterratatouille (niet te versmaden!!), kastanjesoep, een lauwwarme salade met topinamboer en geitenkaas (aardpeer, vergeten groenten maar heerlijk), een 'sigaartje' van filodeeg gevuld met La vache qui rit (roomkaasje) in aardappelpuree en een notenpaté.
Net zoals in vorige winters zit ik 's avonds vaak met mijn kookboeken om me heen (soort nest) om weer nieuwe, lekkere recepten voor deze zomer uit te pluizen én voor de Kunst & Kookweek. Dat is een nieuwe workshop dit jaar (van 3-9 mei) waarin afwisselend geschilderd én gekookt kan worden. Passer le mot (Zegt het voort)...


geroosterde lenteuien met romanescosaus

salade van aardpeer, roodsla en geitekaas

keukenkunst van mijzelf

deze ook...(dol op de vorm van kannen)

druk bezig alles te bereiden samen

en dan... Bismilla! (smakelijk eten)
Samen genieten van wat we bereid hebben, waarbij
Ton natuurlijk een lekkere wijn open maakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten