zondag 15 september 2013

Nazomer-pruttel...

Vandaag was een echte zondag, prachtig weer. We besloten om naar een beurs te gaan in Le Mans waar de sauna tentoongesteld staat die we op het oog hebben voor La Sauvagère, een barrelsauna. Een heel groot liggend wijnvat van 4 meter lang en ruim twee meter doorsnee. Met een houtgestookte kachel erin, erg leuk! Deze beurs werd gehouden bij het circuit in Le Mans, waar we ook nog nooit waren geweest. Enfin, drukte, pendelbussen in  - en uit, sauna bekijken en zelf even 'voelen' hoe groot dat nu is vanbinnen en snel weer terug om thuis in de tuin te genieten van het mooie nazomerweer. Als vanzelfsprekend pakte ik de snoeischaar op om de rozen hopelijk tot november te laten bloeien, dus uitgebloeide bloemen er allemaal uit... In mijn groentetuin deed ik ook nog een van de laatste 'plukken', een courgette, 4 aubergines, franse ananas - en zwarte tomaten. Ton ging zijn bijen checken, daar gaat het heel goed mee! Een beetje uitgeput - want dan wil ik wel alles tegelijk aanpakken, al die planten roepen me - zat ik aan een wijntje op het terras. Nu nog die groenten verwerken in de keuken, of toch maar een boterham nemen vandaag? Het is immers zondag... Nee, even moed maken. Ik heb zoveel aandacht en zorg gegeven aan deze groenten en de aubergines groot zitten kijken in de tuin, dat ik ze nu niet in de groentebak kan leggen... die moeten nu vers verwerkt worden. (Dat is wellicht de drive van al die boerinnen die onophoudelijk alles staan in te maken). Dus samen met Ton aan het snijen (mee-eten, dus meedoen;-), bakken en saus maken en nu staan er twee hele grote schalen groentemoussaka in de oven te pruttelen. Voel me zo voldaan, we hebben zeker voor zes maal vers eten gemaakt uit eigen tuin (voor 5 x in de diepvries), afgezien van de bechamelsaus met kaas dan... Jammie!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten