maandag 12 augustus 2013

Ratatouille

Opnieuw een overschot aan courgettes natuurlijk in onze moestuin! Zo in het voorjaar kan ik me nooit beheersen en koop dan 6 plantjes. Onder het mom van: je weet maar nooit of ze allemaal zullen overleven (ja dus, altijd, en allemaal!)
Elke plant levert in de zomer toch gauw zo 10-12 courgettes op, dus tsja...dat brengt een mens op het idee van... Ratatouille!
Op de markt heb ik aubergines gekocht, tomaten, paprika's, rode uien en een citroen en snijden maar!


Daarna alles met 1 dl olijfolie, een laurierblad en een tak rozemarijn omscheppen en 2 uur in de oven van 180 graden 'konfijten' en je hebt heerlijke ratatouille. Het is warm verrukkelijk, maar ook koud! Het is weinig werk, dus wat dat betreft past het ook goed in de zomer waarin je niet lang in de keuken wilt staan.
Je kunt het gehele recept in mijn receptenboek vinden op onze site: www.lasauvagere.nl

Ik vond het leuk het zo te serveren als
voorgerecht (in een ring gemaakt), koud met stokbrood. Lekkers zomers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten