vrijdag 28 juni 2013

Bekabeling

In de klusweek dit voorjaar hebben vrienden een geul gegraven van het hoofdhuis naar de gîte, zo'n twintig meter. Dat was voorwaar geen kattepis met al die stenen hier in de grond, ze hebben er vier dagen over gedaan! Daar is toen een buis ingelegd waardoor leidingen getrokken kunnen worden, nu en in de toekomst.
Gisteren hebben Ton en ik deze leidingen getrokken. Een spannende klus, want met de trekdraad (die er al doorheen zat) moesten we een internet en telefoonkabel trekken. Het is natuurlijk zaak die zó goed vast te maken aan elkaar dat hij niet halverwege loslaat... Dus we knoopten en tape-ten dat het een lieve lust was. Daarna Ton in het grote huis (duwend met de kabels) en ik in de gîte (trekkend aan de kabels). We konden de afstand tussen ons - en ook allebei binnen - niet overbruggen dus moesten we af en toe 'buurten' voor werkoverleg. Ik had wel steeds de neiging om - net zoals vroeger toen ik kind was - door de buis iets te gaan roepen. Enfin, ik heb me beheerst en na een  klein halfuurtje kon ik "Schip Ahoy" (toch even ;-) roepen want waren de kabels aan de andere zijde gearriveerd, gelukkig was onderweg niets losgelaten!
Nu nog de kabels in huis verbinden, klus voor Ton, en dan kunnen we internetten en bellen in ons Hans-en-Grietje-huisje aan de overkant! Fijn, dat geeft weer meer vrijheid en comfort. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten