maandag 18 maart 2013

Cradle to cradle

Oftewel: alle gebruikte materialen zouden na hun leven in het ene product nuttig kunnen worden ingezet in een ander product, in de breedste zin des woords, liefst milieu-neutraal. De kringloop is dan compleet.
Op mijn eigen wijze probeerde ik daartoe vandaag een steentje bij te dragen. Een van de principes van cradle 2 cradle is: probeer goed te zijn in plaats van minder slecht...hum.
Twee jaar geleden kreeg ik van een schoonzus een hoes voor bovenop de wasmachine. Wellicht een aankoop waar je van denkt, wat voegt het toe? Maar alla, zij is ook van c 2 c en hij was van mooi, gewatteerd materiaal gemaakt, dus heb ik hem aangenomen. In het kader van: wat je allemaal niet kan gebruiken op een boerderij met een gastenhuis!
Vandaag opnieuw opruimacties (we maken ons immers klaar voor het komende seizoen), waarbij die hoes en een probleem rond een stofferinkje samenvielen...
Eureka!
Uitleg: Als Ton mensen masseert gebruikt hij soms een rol voor onder de knieeën, dat geeft ontspanning in de rug.
Die rol heb ik ooit gemaakt voor hem maar deze was inmiddels vettig geworden van alle massageoliën, dus zocht ik daarvoor een wasbaar alternatief.
Tja, zonneklaar: wasmachinehoes wordt wasbare hoes massagerol, precies het goede materiaal ervoor...

Dus even achter de naaimachine gekropen en zie hier het resultaat. De restjes gebruik ik voor kussenvulling.

Eind van de dag vraag ik me af: Wat is dat toch op zo'n dag? Ik neem me voor heel andere dingen te gaan doen - heb deze week eigenlijk een strak programma - evenals Ton... en dan gaan we beiden dingen doen die 'ontstaan' tijdens het werken aan iets anders. Is deze dag met iets omgeven wat wij oppikken? We hebben dat namelijk nooit tegelijkertijd...
Afijn, hij bedacht dus werkenderwijs een zolderkast van binnen te gaan aftimmeren (hij was ernaast bezig een binnendeur beter af te hangen) en daar mijn schilderijen (droog) op te gaan bergen.
Toen ik thuiskwam van mijn conversatieles had hij, heel komisch, een expo ingericht in de zolderkast... De portretten van diverse mensen keken elkaar diep in de ogen, zo klein, ha ha!
Grapje van hem, we hebben er hartelijk om gelachen, en het is zichtbaar gemaakte liefde, dat óók!

2 opmerkingen:

  1. Ben wel benieuwd wat er nu met de 'oude' massagerol gaat gebeuren ? Tochtstrip, isolatiemateriaal, leuke tas, kruikhemd, nestmateriaal voor uilen, speelgoed voor Foppe ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daverende lachbui hier! Maar heel goede feedback, want ik heb de oude hoes (massagerol zit in nieuwe hoes) dankzij jou uit de prullenmand gehaald en in repen gescheurd op de composthoop gedaan... Thanks

    BeantwoordenVerwijderen