zondag 16 september 2012

Dakloos

Misschien niet wat jullie op het eerste gezicht denken...
Maar ik ben vandaag héérlijk dakloos gaan touren in de omgeving, heb rommelmarktjes bezocht en genoten van de zon op mijn hoofd, het directe contact met de geuren van bos en veld, het windje door mijn haren...geweldig! Dit is écht genieten.
Zo begon dit verhaal:
Twee maanden geleden kocht ik op de rommelmarkt een speelgoedcabrio voor mijn kleinzoon zodat hij hier mee kon spelen in zijn vakantie. Wél van een merk dat ik zelf heel leuk vond, natuurlijk! Maar ik had toen nog geen idee dat er zo kort erna ook een échte kwam voor mezelf!


Ik was wel naar een autootje aan speuren voor erbij, maar een doodgewone. Toen ik eens ging googelen waren er een hoop leuke autootjes te koop, maar het idee van 'open rijden' terwijl ik mijn dagelijkse boodschappen doe, kwam toen voor het eerst in me op. Dan is het kiezen of delen: een 'verstandige' keuze en een jonge auto of eentje waarvan ik alleen maar dromen kan en dan dus 11 jaar oud...
Er volgde nog weken van twijfels met als thema: doe gewoon dan doe je gek genoeg...maar ik zette uiteindelijk door en met ondersteuning van mijn echtgenoot die me dit genieten erg gunt, kwam deze cabrio vorige week op La Sauvagère. Grappig al de reacties die ik erop kreeg en alle opvattingen te horen die kennelijk bij cabrio rijden horen. Een van mijn schoonzussen mailde me: Kom, gooi je lokken in de wind en...misdraag je! Heel goed advies, vind ik.
Ik geloof dat ik me daar maar braaf aan ga houden ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten