woensdag 29 augustus 2012

Les pavots....

  
 
Van Liesbeth - Nederlandse die verderop woont - heb ik papaverzaad gekregen... en uitgezaaid in het voorjaar. Ze staan prachtig te bloeien nu in mijn nieuwe border! 
'Ze' wil in dit geval zeggen, één voor één, want ze bloeien maar één dag en na elkaar. Niet alleen de frêle bloem vind ik erg mooi, ook de bloemknop ervoor én de zaaddoos erna zijn prachtig.

Mijn 'nieuwe border' bestond eigenlijk al maar was net als de rest van de tuin 'degelijk' aangelegd, met groenblijvers, prikkers, niet veel bloeiends...Ik heb tussen al die stevige groene reuzen behoefte aan bloemen en aan wat wuivers...bijvoorbeeld grassen, zodat het geheel wat luchtiger, vrouwelijker en vriendelijker wordt. De teder aandoende papavers doen het prachtig, nét zoals de nieuw aangeplante vlinderstruik en de lavatera's... Volgend jaar weer verder!

Bloemknop (achter) en zaaddoos (met ster) van dezelfde plant...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten