zondag 15 april 2012

Une grande fuite!

LEKKAGE, en niet zo'n beetje ook. Met het klussen in de gîte hadden we er water nodig om schoon te maken, dus zette Ton voor het  eerst na de winter de waterleiding naar het huisje open. Dat overzetten gebeurt in de werkplaats, ongeveer 30 meter er tegenover en ik liep er daarna rustig heen. Hij riep me nog na: de kranen staan open dus die moet je even dichtdoen...Ik deed de deur open en hoorde overal gekletter. Het water kwam langs de lampen en wanden naar beneden, hellup!!
Ik rende naar boven, deed de kraan dicht en het geluid van gekletter blééf...waar, waar? In de hoek waar leidingen achter een kastje verstopt zitten...dáár kwam het vandaan. Ik rukte het kastje open, echt paniek, en daarachter spoot het vanuit een aantal leidingen als een gordijn in het gat eronder, de badkamer en tussen de vloeren ...
Naar beneden rennend, naar buiten, Ton, Ton, waterleiding eraf!!!
Dat was binnen een minuut gebeurd, maar hoeveel water kan er dan al stromen!
Alle 'hens' van de klus - en genietweek waren reeds aan dek en we dweilden met alles wat we in huis hadden het huisje weer schoon en droog. Water, het is fantastisch als je het nodig hebt, maar tegelijkertijd van een overstromende paniek als je er niet om verlegen zit! Volgende week komt de 'plombier' het repareren... dit gevolg van de wintervorst. Ik besluit dus met: never a dull moment here!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten