zaterdag 21 april 2012

Middagwandeling

Tussen de buien door is het hier stralend weer ... dus van die mogelijkheid vanmiddag gebruikt gemaakt om even een wandelingetje met Foppe te maken, waarbij onze Jules niet te beroerd is om mee te lopen, luid mauwend "moet het écht?"

"Ja, Jules, en minstens 1000 stapjes, hoor, om het malse konijntje eraf te lopen wat je net weer verorberd hebt!"  Hoe gezellig, uitwandelen met de diergaarde!
Het is sleutelbloementijd deze weken, de bermen staan er vol mee, mooi zachtgeel, ik word er vrolijk van!


En ook begint de gele waas van de paardenbloemen te komen. De sleedoorn heeft knopjes gemaakt...ik zie de eerste bloeiende brem... heerlijk, heerlijk, alles bot uit!


Lopend in de zon is het meteen warm, want vanochtend nog pas 3 gr.  Ik maak me zorgen om de slakropjes, mes pauvres laitues, die als dappere dodo's sterk staan te zijn, maar olala, het kan zo maar over zijn. Mijn pompoenen-zaailingen ben ik een nachtje vergeten binnen te zetten, ach, ze hebben het er moeilijk mee! Jammer, want ik heb ze opgekweekt uit zaden van een lekkere butternutpompoen (flespompoen) uit de biowinkel, maar ik heb er nóg 100, dus we zaaien gewoon opnieuw. Toegegeven, het was gewoon te optimistisch van mij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten