dinsdag 7 februari 2012

Ce n'est qu'un prétexte...

Oftewel: het is maar een smoes...
Mijn papieren blogboek met mijn blogs uit 2011 nadert zijn voltooiing...Uiteindelijk nog veel redigeerwerk en goede foto's plaatsen. Omdat de uitgeverij die het maakt het ook gaat uitgeven (blurb.com) moeten alle foto's vrij van auteursrechten zijn. Afgelopen jaar heb ik hier en daar foto's van internet bij mijn verhaaltjes gezet. Waarom? Meestal omdat de macaronkoekjes of toetjes waarover ik schreef al óp waren vóór ik eraan dacht ze te fotograferen (ja, ook bloggen moet je léren!) ... of ik domweg te laat was met het pakken van mijn camera als ik everzwijnen of herten zag...wie niet?
Deze week dus achterstallige werkjes en alsnog zelf alle foto's maken....(everzwijnen zijn besteld ;-)
Vanmorgen om 9 uur heb ik dus al een rabarbertiramisu gemaakt (lang leve de diepvriezer) en op deze gewone dinsdag een doosje peperdure macarons gekocht en een St. Estèphe wijn.
Toen ik gisteren op internet zag wat het kostte om foto's te downloaden die vrij van auteursrechten zijn (en terecht, de fotograaf moet ook zijn brood verdienen) besloot ik dat ik maar beter die macarons en wijn kon gaan kopen om er zelf van te genieten. De everzwijnen moet ik helaas wel downloaden...
Het is dus pure noodzaak dat we deze lekkernijen verorberen gaan vandaag...ja, iemand moet het doen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten