vrijdag 6 januari 2012

Keukenkastcake!

Als we horen dat er plotseling gasten komen, maak ik meestal 'keukenkastcake', want 12 km heen en terug rijden naar de supermarkt voor iets lekkers bij de koffie, nee, daar begin ik niet aan. Bovendien ontstaat er op deze manier bijna altijd een nieuw en soms zelfs favoriet recept van deze leftovers!
Vandaag maakte ik een cake van boter, meel, eieren, suiker, cacao, gekonfijte sinasappelschilletjes en blanke amandelen.
Hij is zalig geworden en we aten een dikke plak bij de gouter, het vieruurtje!
Wat ik ook regelmatig gebruik zijn havervlokken, gedroogde (zuid) vruchten, noten, restje muesli, restje likeur, etc
Of..als ik een hartige cake maak: olijven, restje pesto of tapenade, ham, spekjes, noten, laatste stukje franse kaas...
De zoete, gewone cake zoals wij hem kennen noemen ze hier overigens quatre quarts, vanwege de vier gelijke delen meel, eieren, boter en suiker....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten