zondag 18 september 2011

Zangweek van start!

Vanavond is de zangweek begonnen en na het gezellige aankomstdiner kwamen spontaan de ideeën omhoog om alvast samen een Frans dranklied (Tourdion) te oefenen. Ton en ik zongen ook mee. Dit is zo'n moment wat op mijn netvlies blijft staan en waar ik even over wil schrijven...


Een uur daarvoor nog vreemden voor elkaar en 'geland' en lekker samen gegeten, vinden ze elkaar meteen in de muziek en gelijk vierstemmig!
Terwijl ik mijn partij zo goed en kwaad als mogelijk probeer mee te zingen (kan geen muziek lezen), met alle glazen van het diner nog lekker rommelig op tafel, klinkt het lied mij al fantastisch in de oren. Wild plan is nu om het a.s. woensdag - als we gezamelijk een bezoek aan de Cidrerie gaan brengen - het lied daar zullen zingen. Wie weet?
Op dit moment wordt er volop gezongen in de woonkamer en klinkt ook de piano in het atelier, waar iemand even een partij alleen oefent voor morgen...wat een heerlijke sfeer!!

1 opmerking: