vrijdag 26 augustus 2011

Japan in eigen tuin!

Deze week is het motto: TAICHI!  Heel apart is dat we ook jonge deelnemers hebben. Natuurlijk hebben ze de lessen het liefst buiten in de tuin. Waar ze maandag ietwat onwennig - want beginners - hun bewegingen leerden van Leo de Taichileraar, zie ik ze nu (donderdag) alles steeds vloeiender en met veel concentratie én afgestemd op elkaar uitvoeren. Als ik in de keuken op mijn PC de pas geschoten foto's met ze terugkijk, zijn de oe's en ah's niet van de lucht... Uit bewondering voor zichzelf (Jeetje) en soms klinkt het ook heel even vanuit een beetje afkeer ..."Moet je mij daar nu zien"... Maar oefening baart kunst...




Een cidertje tussendoor is ook niet verkeerd

Naast de Taichilessen in de ochtend en middag wordt er Chi-gewandeld en ook lekker 'zomaar' gewandeld naar de Salon du Thé voor een taartje...of leest men een boek in de tuin. Er heerst hier deze week een gezellige, lekker ontspannen sfeer. Marja, die ons helpt in de keuken en verzorging, is ook actief in de tuin en brengt tussendoor 'even' een hele border op orde. Wauw!
Wat wil een mens nog meer? Drie Taichideelnemers tonen hieronder hun Japanse kleding die ze meebrachten en waarin ze hier graag lopen.
Ik hoef niet op vakantie, ik heb Japan in eigen tuin! Superleuk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten