zaterdag 11 juni 2011

Ochtendwandelingetje...

Onze kat Jules gaat altijd mee als ik met Foppe ga wandelen in de buurt. Vaste prik!
Hij onderbreekt zijn ontbijt zelfs voor het ochtendwandelingetje. Deze ochtend neem ik jullie via mijn blog ook mee...


Terwijl Foppe loopt, rent, snuffelt, kwispelt en met zijn snuit alles onderzoekt, loopt onze Jules parmantig op zijn hoge pootjes achter ons aan. Af en toe maakt hij ook een spurtje en haalt Foppe dan weer in, dollen ze even samen in de berm en hup, Foppe is al weer 100 meter verder...Mijn levende have en ik...
Prachtig weer vanochtend, de eerste bramen bloeien, de kleine grondbremmetjes komen nét in de bloei, de bermmargrietjes staan al uitbundig te lachen. Om me heen de paarden met hun veulens...en hier en daar een nog groene, manshoge kaardebol, práchtig. Geen behoefte meer om margrieten in potten te kopen en te verzorgen, ze staan hier gewoon ruim om me heen. Meer genieten en minder zorgen!

Ik heb de tennisballen en de zwiepstok mee, héél favoriet bij Foppe. De een na de andere bal rent hij achterna - pijlsnel, zou wel eens willen weten hoeveel km per uur - en brengt ze weer terug.  Het meeste wat ik dan van hem zie is zijn geweldig kwispelende staart boven het gras van de bern uit, wat een plezier heeft hij, en ik met hem!
Op naar het ontbijt...

Weer kleine veulens in de wei, nét tegenover ons hek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten