zondag 29 mei 2011

Tuin ontploft!

Vanwege familiebezoek was ik even niet in Frankrijk en bij terugkomst maakt de tuin de indruk ontploft te zijn. En ik had hem nog zo netjes achtergelaten...maar ja, mei is een soort spurtmaand. Ondanks de droogte - ook hier in Normandië - groeit alles toch enorm door, behalve het gras, dat doet het echt rustig aan.

Toen ik zaterdag begon met mijn dagelijkse rondje in de moestuin wist ik niet wat ik zag... Dit hierboven waren kleine rucolaplantjes, nu bijna een meter hoog. De nu groot geworden bladeren smaken evengoed nog lekker, wel erg pittig! Ik zou er pótten rucolapesto van kunnen maken. Dan de winterprei, lekker doorgeschoten, maar dat heb ik expres laten gebeuren want dat geeft straks prachtige bloemen!


En dit is een blik op een van mijn bakken, nu helemaal volgestouwd met zomerbietjes en sla en selderijknolletjes...geen gebrek aan groente voorlopig.
De courgettes doen het dit jaar geweldig, ik heb al ielepieletjes. Kan bijna niet wachten ze te gaan eten. Ik heb er expres veel gezet want dan kan ik én de bloemen eten - gevuld en frituurd een delicatesse! - en de vruchten lekker klein oogsten. Rijkdom!


Het is wel duidelijk waar ik de komende week te vinden ben...in de tuin! Ik kan me geen beter vooruitzicht wensen, héérlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten