zondag 17 april 2011

Bloemen in de put.

Het dakje van onze 'decoratieve put' helde langzamerhand gevaarlijk naar achteren. Ik maakte me daar al een tijdje zorgen over én heb er bovendien mijn hoofd maar al te vaak akelig aan gestoten. Dus eraf ... dat dak en bloemen erin! Nadat de mannen de dakpannen eraf gehaald hadden en het geraamte met een enkel duwtje vrijwel meteen ter aarde stortte (pfff)...zagen we tot onze verrassing dat die panlatten twee mooie trello's vormden voor de kamperfoelie! Zo zie je, je sloopt het één en krijgt er gratis wat anders voor terug! Maar de put was op verschillende plekken gescheurd vanwege dat hellen...dus er moest gerepareerd worden met cement en het geheel straks nog afmaken met kalkmortel. Tot nu toe was het mannenwerk...maar het leukste moment was natuurlijk de plantjes te gaan uitzoeken! Vrouwenwerk, tada! Toen we het noppenfolie tegen de vorst erin gelegd hadden hebben we hem gevuld met mooie nieuwe aarde. Daarna zijn de kleine geraniums, steenanjertjes, aubrietta en malva er ingezet. Allemaal in tinten roze en rood. Dat moet straks een mooie, groeiende, bodembedekkende en hangende bloemenzee gaan opleveren! Heerlijk toch dat ik daar jaren naar uitzie en dat er dan een moment komt dat het

gerealiseerd is en ik elk moment vanuit mijn raam groen en (straks) bloemen zie!
Superbe! Met dank aan alle tuinhulp!



1 opmerking:

  1. Lieve Elly,
    al je blogs beleef ik als kleine monumentjes van liefde. Heerlijk om te lezen en op afstand verbinding te ervaren.
    Hanne

    BeantwoordenVerwijderen