zondag 13 februari 2011

Vergeten schepjes en vergeten groenten!

Zondagochtend tijd voor een rondje moestuin. Ik krijg een beetje de kriebels... welke zaden hebben we nog, wat moet straks al de grond in...?
Op dit moment staat het er vanzelfsprekend kaal bij, de preien staan in hun uppie nog stoer te wezen.

In de avonduren - midden tussen mijn tuinboeken - is het dan heerlijk surfen op allerlei zaai-goedadressen om te zwijmelen bij wat ik allemaal kan bestellen. Maar op die bestelknop drukken is de kunst niet, wat ik daarmee vervolgens allemaal in gang zet is een tweede en vereist heel wat meer energie! Daar ben ik me na één jaar moestuin reeds goed van bewust. Dit jaar gaan we ons project easy-gardening uitbreiden, d.w.z. méér verhoogde bakken die we vullen met goede aarde vermengd met eigen kompost. Tuinieren in de volle Normandische klei blijkt namelijk niet doenbaar, veel te zwaar met spitten en wieden met als gevolg dat ik het maar laat zitten... Een verhoogde bak met rulle aarde is veel fijner om in te werken en tevens werpt het een buffer op voor sla-grage konijnen... Foppe overigens zit er niet mee om ook gewoon door een bak van 40 cm hoog te rennen, FOEI!!
Hopen dat hij die streken dit jaar kwijt is... Gisteravond kon ik het toch niet laten om twee pakketten "vergeten groenten-zaden" te bestellen. Alleen voor de namen zou je dat al doen: haverwortel (soort schorseneer), heilig boontje, bruinrode jaarrondsla, broccoletto, rood-witte italiaanse krootjes en sikkim komkommer (heel mooi),  platte peterselie, paarse wonderbonen, hazelnoottomaatjes, liefdesappel-paprika (?), purperen artisjok, blonde pluksla... Als dat geen wondermooie tuin en dito gerechten oplevert weet ik het niet meer!

Vreemde gast?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten