dinsdag 1 februari 2011

Van wie is de tijd?

Met deze zin opent het boek wat ik momenteel aan het lezen ben: 'Stil de tijd' van Joke J. Hermsen.
Zij schrijft over het verschil tussen kloktijd en onze eigen innerlijke tijd.
Al lezende realiseer ik me nog eens dat mijn ontsnapping aan de ratrace voor mij een waardevolle keuze is geweest. Ik had zo'n groot verlangen naar eigen tijd, naar dralen en talmen, naar een lange tijd met een lege agenda.
Na een overgangstijd van steeds minder werken in Nederland en steeds meer hier zijn heb ik dit nu gerealiseerd. Ik sta in deze wintertijd op met het licht, nooit meer met de wekker. Ik lunch als ik honger krijg en stop dan waar ik mee bezig ben. Ik ga weer verder na het afwasje van die lunch...geen idee hoe lang dat gemiddeld is.
De ene activiteit gaat vloeiend over in de andere, zonder dat daar vaste structuren aan ten gronslag liggen. Heel prettig! Vandaag - een gure dinsdag - blijkt een dag van lezen geworden te zijn, de kachel brandende houden, de kat op schoot en met vriendin praten over wat ik gelezen heb. Terugkijkend op een tijd van van druk bezig zijn, een volle agenda hebben, veel bellen en gebeld worden voel ik dat hier op La Sauvagère de tijd gaandeweg weer meer van mij wordt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten