donderdag 13 januari 2011

Ik hou van schilderen.

Vroeger dan in andere voorjaren heeft de huisschilderkoorts mij bevangen! De vele zware donkere balken in onze boerderij ervaar ik in de winter als deprimerend. Gisteren ben ik samen met vriendin Eveline aan deze schilderklus begonnen, zij gaf me het laatste zetje door gewoon maar een kwast op die balken te gaan zetten!


Wat een licht brengt dat in de ruimte! Onze kat Jules lag er lui bij te kijken...hij wel!

Zo'n hele dag schilderen werkt voor mij als een meditatie. Tussen de schilderstreken door zijn er gedachten, gevoelens, overpeinzingen en ik heb alle tijd om daar bij stil te staan...Vandaag was een belangrijk gevoel dat ik zo gelukkig ben met de keuze op het platteland te wonen en dat ik iedere dag kan kiezen wat ik die dag wil doen.Heerlijk om elke dag iets binnen en buiten te doen, iets rustigs en iets actiefs, iets met mijn  handen en met mijn hoofd. Door deze afwisseling voel ik me de hele dag energiek. Lange tijd heb ik mijn droom om hier te wonen en te werken uitgesteld. Nu besef ik mijn geluk en ook: ik had het eerder moeten doen. Ik zou van de daken willen schreeuwen tegen anderen met deze droom of een andere..doe het, LEEF je droom! De prijs betaal je toch! Waarmee ik bedoel dat als je het niet doet je toch ook een prijs betaalt, namelijk niet je hart gevolgd te hebben...en niet te doen wat je het liefste doet! Eigenlijk een hoge prijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten